Project Description

Xarxa Ecosòfica Utilitària de Rizoma
Anna Dot

En el marc del programa «Commutacions», Anna Dot proposa el disseny i implementació d’una nova xarxa utilitària basada en les xarxes geodèsiques tradicionals però, en aquest cas, de caire ecosòfic i no pas geodèsic. Aquesta nova xarxa no projecta, doncs, sobre el territori punts ubicats en distàncies determinades, sinó conexions amb altres éssers de l’ecosistema artístic i cultural afins a Cultural Rizoma.

Amb l’objectiu de poder visibilitzar a llarg plaç les afinitats de la coooperativa amb altres agents, redacta la “Llei 1/2021 de 2 de febrer, sobre les xarxes tradicionals de senyals geodèsics i la nova implementació d’una xarxa ecosòfica utilitària per a la cartografia social” que regula el funcionament d’aquesta xarxa. Aquesta llei va ser aprovada en un acte lúdico-notarial-festiu, regit per un protocol estricte, el 30 d’abril de 2021 pels artistes participants en el programa (Anna Dot, Roc Parés i Job Ramos), així com per les sòcies de la cooperativa Cultural Rizoma i per l’arquitecte Jaume Mercader.

L’aplicació d’aquesta xarxa ecosòfica utilitària per a la Cooperativa Cultural Rizoma SCCL va acompanyada de la instal·lació en cada localització d’uns objectes rizomàtics, impressos en 3D, i dissenyats en col·laboració amb Jaume Mercader per mitjà d’un programa que farà que cada nou vèrtex que s’imprimeixi sigui diferent dels altres, com un rizoma que va creixent i s’escampa arreu.

xarxa_ecosofica_rizoma_anna_dot_commutacions
commutacions_exposicio_rizoma
instalacio_cultural_rizoma_llei_xarxa_ecosofica